Nieuwe kleuren in het Vikan assortiment

Vikan is internationaal marktleider voor B2B producten voor professionals die werkzaam zijn op het vlak van hygiëne, schoonmaak en onderhoud in de sectoren als de gezondheidszorghoreca en voedingsmiddelenindustrie. Zoals u bekend zal zijn verwerkt Vikan veel feedback van klanten in alle producten. Bij elk artikel is immers rekening gehouden met uw wensen voor kostenbesparing, een lange levensduur, het kunnen voldoen aan de geldende recente wetgeving en een goede ergonomie en efficiency.

Daarnaast wordt rekening gehouden met wensen op het vlak van het design en de kleurstelling van producten. De klant is immers koning, en om verschillende redenen wordt het gewaardeerd om de gehele range in een ruimer palet aan kleuren aan te kunnen schaffen.

Meer kleur bij Vikan producten, zowel voor het oog als voor de HACCP-normen

Vanzelfsprekend is het op onderhoud, schoonmaak en hygiëne afgestemde assortiment van de Scandinavische marktleider leverbaar in verschillende kleuren voor het kleurgecodeerd schoonmaken dat op veel werkplekken voorkomt. Vaak gaat het hierbij om branches  waar artikelen van Vikan veel worden gebruikt, zoals supermarkten, horeca, de voedingsmiddelenindustrie, het transport, ziekenhuizen en andere zorginstellingen.

Elk artikel van Vikan is ontworpen volgens de internationaal geldende bepalingen van het Ultra Safe Design Concept. Dit betekent dat de kleur aangeeft voor welk doel het bestemd is, onder meer om eventuele kruisbesmetting tegen te gaan. Als belangrijk producent van hoogwaardige producten als bezems, moppen, emmers, borstels, enzovoorts, voldoet alles van Vikan aan de normen én kleurcoderingen van keuringsinstanties als BRC en HACCP.

Zo had u bij talloze producten al de mogelijkheid om met behulp van de vaste negen kleuren van de HACCP een duidelijk onderscheid te kunnen invoeren qua type reinigingsoppervlak, type afdeling, enzovoorts. Ook zorgen de kleuren voor de broodnodige orde en het overzicht, zodat spullen bijvoorbeeld niet gaan slingeren tussen afdelingen.

Breder kleurenpalet van uw spullen van Vikan

Naast de genoemde standaard van blauw, rood, paars, oranje, roze, zwart, wit, geel en groen voldoet Vikan voortaan aan de wens uit verschillende sectoren om het kleurenpalet uit te breiden. Door wensen vanuit verschillende sectoren zijn daarom vanaf nu deze drie kleuren leverbaar als u Vikan producten wil kopen bij bij Hygiënesupply:

  • Bruin
  • Grijs
  • Limoengroen (lime)

Er bestaan best practices over hoe u kleur het beste kan hanteren in het hygiënemanagement van uw organisatie. De rode draad is vaak: gebruik alleen een andere kleur als kruisbesmetting per afdeling of per functionaliteit op de loer ligt. daarnaast is er natuurlijk de wens om de praktische orde te bewaren onder medewerkers. Met het invoeren van een ‘kleurzone’ kunt u orde scheppen in afdelingen binnen uw organisatie door elke medewerker consistent met een vaste kleur te laten werken.

Ook hebben kleuren vaak een signaalfunctie. Zo wordt wit veel gebruikt voor sanitaire ruimtes en rood voor alles dat in aanraking komt met (rauw) vlees, omdat die kleur urgentie oproept. Hieronder verklaren we de uitstraling van de nieuwe Vikan kleuren.

Vikan producten in lime of limoen groen

Het groen van lime of limoen wordt door mensen altijd geassocieerd met hygiëne en frisheid, maar ook met duurzaamheid of de natuur. Mogelijk sluit dat aan op de producten waar u mee werkt. Daarnaast wil het oog ook wat. Want lime is al jarenlang een trendy kleur in het wat meer vlot ogende design bij particulieren en bedrijven met een jonge en frisse uitstraling.

Vikan producten in het bruin

Bruin heeft ook zo zijn eigenschappen. Ook hierbij geldt dat het aansluit op de natuur en duurzaamheid. Ook straalt het rust en neutraliteit uit, wat prettig kan zijn voor medewerkers in een drukke omgevingen.

Vikan producten in het grijs

Grijs heeft een overeenkomst met bruin, want het is een zeer neutrale kleur, die zich makkelijk laat combineren met andere. Als u niet houdt van opzichtige kleuren, dan is grijs altijd een goede keuze.